Dnes je streda, 03.marec 2021, meniny má: Bohumil, Bohumila
Čas čítania
5 minutes
Zatiaľ prečítané

RTVS sa v minulom roku tešila nárastu sledovanosti

január 22, 2021 - 13:00
Počas uplynulého roka sa RTVS tešila vysokej sledovanosti svojich programov. Divákov k televíznym obrazovkám lákali nielen programové novinky a spravodajstvo, ale aj stálice v rámci zábavných programov a športové prenosy.
Foto: 
shutterstock.com

V rámci televíznych programových okruhov RTVS  sa medziročnému nárastu sledovanosti tešila najmä Jednotka. Jej priemerný celodenný podiel na trhu v cieľovej skupine 12+ dosiahol v roku 2020 hodnotu 11,1 %, čo predstavuje medziročný nárast o 0,1 %v prime time si polepšila o jeden percentuálny bod s priemerným trhovým podielom 14,0 % v cieľovej skupine 12+. Priemerná celodenná sledovanosť Jednotky dosiahla v uplynulom roku hodnotu 95.000 divákov, čo je najlepší výkon za uplynulú dekádu. V prime time dosiahla priemerná sledovanosť úroveň až 288.000 divákov, čo predstavuje najlepší výkon za uplynulých 11 rokov.

„Pandémia Covid-19 v minulom roku zasiahla celú spoločnosť a významne ovplyvnila aj fungovanie vo verejnoprávnej televízii a rozhlase. Snažili sme sa veľmi promptne reagovať na aktuálne dianie a tejto mimoriadnej situácii prispôsobiť aj náš program. V rámci verejnoprávnej služby sme sa v prvom rade sústredili na informovanie verejnosti. Významne sme rozšírili rozsah spravodajstva vo vysielaní. Všetky zmeny sme pritom robili s ohľadom na nastavenú programovú skladbu a divákom sme priniesli aj ich obľúbené zábavné formáty ako aj niekoľko noviniek. Som veľmi rád, že nám diváci počas minulého roka preukázali svoju priazeň čo odzrkadľujú mimoriadne priaznivé čísla sledovanosti, ale aj ocenenie dôveryhodnosti nášho spravodajstva. Chcem sa touto cestou našim divákom poďakovať a pevne verím, že nám ostanú verní aj v tomto roku, v ktorom pre nich pripravujeme množstvo noviniek, ktoré verím, že prispejú k ďalšiemu skvalitneniu vysielania RTVS,“ vyjadril sa generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Spravodajstvo sa tešilo nárastu sledovanosti aj oceneniu dôveryhodnosti
Hlavná spravodajská relácia Správy RTVS o 19.00 h zaznamenala v rámci sledovanosti najlepší výkon za uplynulých 13 rokov. V priemere si ju pozrelo 361.000 divákov s priemerným trhovým podielom 18,6 %  v cieľovej skupine 12+.

 Diváckej priazni sa v roku 2020 tešili aj ostatné spravodajské relácie. Ranné správy sledovalo priemerne 37.000 divákov s trhovým podielom 9,0 % v cieľovej skupine 12+, Správy o 12.00 h si v priemere pozrelo 92.000 divákov s trhovým podielom 14,0 % v cieľovej skupine 12+ a Správy o 16.00 h prilákali k obrazovkám v priemere 123.000 divákov s trhovým podielom 13,1 % v cieľovej skupine 12+. Všetky spomínané spravodajské relácie dosiahli najlepšie výsledky za niekoľko uplynulých rokov a v prípade Správ o 12.00 h ide dokonca o najlepší výkon v rámci sledovanosti v ére peoplemetrov.

 Športová spravodajská relácia Góly – Body - Sekundy lákala k obrazovkám Jednotky počas roka 2020 v priemere 263.000 divákov v cieľovej skupine 12+, čo je najviac za uplynulých 6 rokovtrhový podiel dosiahol priemernú hodnotu 12,9 % v cieľovej skupine 12+, čo je najviac za ostatných  5 rokov.

Medziročnému nárastu priemernej sledovanosti sa tešilo aj Počasie, ktoré si v minulom roku pozrelo v priemere o 25.000 divákov viac a dosiahlo hodnotu 300.000 v cieľovej skupine 12+. Priemerný podiel na trhu stúpol o pol percentuálneho bodu na hodnotu 14,4 % v cieľovej skupine 12+.

 Televízne spravodajstvo RTVS bolo počas prvých troch kvartálov 2020  podľa pravidelného prieskumu agentúry Median SK najobjektívnejším na Slovensku. Svoju pozíciu RTVS v treťom kvartáli 2020 obhájila už po štvrtý raz za sebou, pričom spravodajstvo verejnoprávnej televízie za najobjektívnejšie označilo 22,7 % opýtaných. (Median SK, kontinuálny prieskum MML Omnibus,  júl - september 2020).

RTVS sa v uplynulom roku v rebríčku najdôveryhodnejších médií na Slovensku umiestnila na prvom mieste aj podľa štúdie Digital News Report 2020, ktorú každý rok pripravuje Reuters Institute na Oxford University a Slovensko je súčasťou prieskumu štvrtýkrát po sebe. Ako najdôveryhodnejšie médium na Slovensku označilo RTVS  až 67 % respondentov. (Zdroj:ss Reuters Institute for the Study of Journalism; vzorka 2018 respondentov)

V prime time zaujali novinky, nárast sledovanosti zaznamenali aj zabehnuté relácie
Na jar minulého roka priniesla RTVS na obrazovky premiérový seriál Hniezdo. Ten si získal obrovský divácky ohlas a v priemere ho sledovalo až 576.000 divákov s trhovým podielom na úrovni 22,0 % v cieľovej skupine 12+. Stal sa tak najsledovanejším pôvodným seriálom RTVS.

 Na jeseň predstavila RTVS hneď niekoľko nových formátov. Komediálny seriál Pumpa s prvkami politickej satiry si v priemere pozrelo 316.000 divákov s trhovým podielom 16,4 % v cieľovej skupine 12+, čím sa stal najsledovanejšou jesennou novinkou. Prvá séria zábavno-súťažnej športovej šou Tak určite dosiahla priemernú sledovanosť na úrovni 160.000 divákov a trhový podiel 7,7 % v cieľovej skupine 12+. Televíznu verziu obľúbeného podcastu hokejistov Borisa Valábika a Mariána Gáborika Boris a Brambor si v priemere pozrelo 153.000 divákov s podielom na trhu 7,9 %, špeciálnu rozšírenú verziu počas neskorších sobotných večerov sledovalo 116.000 divákov s trhovým podielom na 10,3 % v cieľovej skupine 12+.

 Stálice v rámci zábavných programov RTVS si v rámci sledovanosti takisto obhájili svoj priestor na televíznych obrazovkách. Súťažno-zábavnú šou Milujem Slovensko sledovalo v priemere 399.000 divákov s trhovým podielom 18,8 % v cieľovej skupine 12+. Vedomostná súťaž Čo ja viem s moderátorom Marcelom Merčiakom prilákala k obrazovkám v priemere 462.000 divákov a získala tak podiel na trhu až 21,2 % v cieľovej skupine 12+. Talkšou Eleny Vacvalovej so stálym hosťom Milanom Lasicom Zlaté časy si počas štvrtkových večerov pozrelo v priemere 317.000 divákov s trhovým podielom 14,3 % v cieľovej skupine 12+. Stálej priazni divákov sa teší aj talkšou Neskoro večer Petra Marcina, ktorú si v minulom roku nenechalo ujsť v priemere 272.000 divákov a jej trhový podiel dosiahol hodnotu 15,2 % v cieľovej skupine 12+. Cestovateľskú šou S úsmevom po Slovensku sledovalo priemerne 198.000 divákov s trhovým podielom 11,8 % v cieľovej skupine 12+.

 Veľký projekt RTVS Zem spieva musel byť z dôvodu pandemickej situácie v minulom roku pozastavený a semifinálových kôl, ako aj veľkého finále sa diváci dočkali až pred vianočnými sviatkami. Aj tak sa tešil diváckej obľube a v priemere ho sledovalo 369.000 divákov a získal podiel na trhu 17,4 % v cieľovej skupine 12+.

 Veľkému nárastu divákov sa tešila súťažno-zábavná šou Záhady tela, ktorej priemerná sledovanosť zaznamenala medziročný nárast až o 36.000 divákov a dosiahla úroveň 380.000 a trhový podiel 17,1 % v cieľovej skupine 12+, čo predstavuje medziročný nárast o 1,1 %. Najsledovanejšou sa stala epizóda zo dňa 21. novembra 2020, ktorú si pozrelo až 475.000 divákov s trhovým podielom 20,4 % v cieľovej skupine 12+.

 Úspechy relácií aj mimo prime time
V rámci denných relácií dosiahol magazín Dámsky klub najlepší výkon od štartu relácie v roku 2008. V priemere sledovalo reláciu 95.000 divákov a získala trhový podiel 13,3 % v cieľovej skupine 12+. Nový rekord stanovila aj vedomostná súťaž Duel, ktorej priemerná ročná sledovanosť po prvýkrát prekročila hranicu 300.000 divákov a priemerný podiel na trhu preskočil hranicu 20,0 % v cieľovej skupine 12+. Konkrétne ju sledovalo 319.000 divákov s trhovým podielom 21,2 % v cieľovej skupine 12+. Obľúbená súťažná šou s moderátorom Andrejom Bičanom 5 proti 5 sa aj po rokoch stále teší priazni divákov. V uplynulom roku ju v priemere sledovalo 258.000 divákov a trhový podiel dosiahol 15,4 % v cieľovej skupine 12+, čo je najlepší výkon za posledné tri roky.

 Diváci si cestu k obrazovkám RTVS našli aj počas víkendov. Diskusná relácia O 5 minút 12 dosiahla v uplynulom roku najvyššiu sledovanosť v ére peoplemetrov, keď si ju v priemere nenechalo ujsť až 434.000 divákov v cieľovej skupine 12+. Získala tak podiel na trhu 29,7 % v cieľovej skupine 12+, čo je desaťročné maximum. Nárast v sledovanosti zaznamenala aj publicistická relácia Občan za dverami. Tú v prieme pozeralo 225.000 divákov s trhovým podielom 15,1 % v cieľovej skupine 12+.

- - Inzercia - -